Domácí škola
Naše škola nabízí velmi kvalitní zázemí pro domácí vzdělávání. V této oblasti máme několikaleté zkušenosti s prací s dětmi vedenými v domácí škole.
Můžeme pomoci a poradit s mnohými úskalími, které domácí vzdělávání provází a spolu s Vámi porovnat jeho výhody i stinné stránky.
Vůbec nevadí, že jste odjinud. Na naší škole takto bude studovat například i žák s bydlištěm na Slovensku. Nabízíme moderní komunikační technologie (plánuje se např. spojení přes skape), možnost společných setkání a akcí, v případě zájmu kdykoliv zapojení či návštěva běžného vyučování.
Stačí nás kontaktovat. Administrativa je jednoduchá. Poskytneme Vám potřebné informace a se vším rádi poradíme. Těšíme se na spolupráci.
Potřebné doklady: žádost o individuální vzdělávání §41 školského zákona č. 561/2004 Sb.; ověřenou kopii maturitního vysvědčení, k osobní schůzce rodný list žáka, potvrzení z pedagogicko-psychologické poradny.
Způsob hodnocení žáků vzdělávaných dle §41
Učivo prvního stupně ZŠ pro žáky, kteří se vzdělávají dle §41 školského zákona je zpracováno do časového úseku 1. - 5. ročníku. Závaznými jsou výstupy 5. ročníku.
Žáci vzděláváni v individuálním vzdělávání podle §41 jsou hodnoceni na základě přineseného portfolia, které obsahuje práce z jednotlivých předmětů – učebnice, pracovní sešity, pracovní listy, sešity, PC prezentace, odkazy na články na vlastních stránkách, práce tištěné i na CD, krátká videa, fotografie, diplomy, výtvarné práce a výrobky, záznamy hudebních a sportovních vystoupení, návštěvy muzeí, výukové programy pro školní skupiny a jiné materiály vztahující se k probírané látce.
Hodnocení je provedeno formou pohovoru nad přinesenými materiály v portfoliu a sebehodnocením. Hodnocení nemá režim běžného komisionálního zkoušení. Je prostředkem pro zpětnou vazbu žáka, vzdělávajícího a školu. Výstupem je vysvědčení formou slovního hodnocení.
Místo i čas hodnocení určuje ředitel školy, u hodnocení bude přítomen dle svých časových možností. Nelze-li individuálně vzdělávaného žáka hodnotit na konci příslušného pololetí, určí ředitel školy pro jeho hodnocení náhradní termín, a to tak, aby hodnocení bylo provedeno nejpozději do dvou měsíců po skončení pololetí.
Pokud má zákonný zástupce pochybnosti o správnosti hodnocení žáka, může do 8 dnů od konání zkoušek písemně požádat ředitele školy o přezkoušení žáka; byl-li zkoušejícím žáka ředitel školy, požádá krajský úřad. Pokud ředitel školy nebo krajský úřad žádosti vyhoví, nařídí komisionální přezkoušení žáka.
Portfolio = nástroj pro dlouhodobé shromažďování informací o výsledcích, postupu učení a dalších charakteristikách souvisejících se vzděláváním konkrétního žáka/žákyně
Portfoliového hodnocení = zjišťování charakteristik, výsledků a postupu učení konkrétního žáka/žákyně v dlouhém časovém období a ve snaze o maximální komplexnost.
Ve školním roce 2011/2012 využila domácí vzdělávání pro své děti jedna rodina. Janko Kicko je již třetím rokem u nás evidován a vzdělává se v domácí škole a my jsme s jeho výsledky spokojeni. Je však důležitější jeho spokojenost. S maminkou se rozhodli v domácím vzdělávání pokračovat i ve čtvrtém ročníku. Vždy se na návštěvu Janka v naší škole těšíme, vždy jsme zvědaví, co nového si pro nás připravil. Janko, hraje na kytaru, zpívá, zvládl prvním rokem anglický jazyk, umí velice detailně kreslit své okolí a píše vlastní příběhy. S maminkou vystupuje na veřejených koncertech.
školní rok 2012/2013
Naši školu ve školním roce 2012/2013 budou na přezkoušení navštěvovat 3 žáci, jejichž výuka bude probíhat v domácím prostředí. Držíme jim i jejich rodičům palce, a tešíme se na jejich práci a portfolia.